Őszi pecázás a Tiszánál

2010-01-04 09:03:58

Az ősszel megint sikerült az Alföldet meglátnom "rokonlátogatásilag", aminek ismét egy félnapos pecázás lett az egyik fontos momentuma. Ezúttal a lakiteleki Tőserdő nevű Tisza holtág volt a cél, amit egy jó erős fél órás autózássaal értünk el Félegyházáról.

Szerencsére jó időt fogtunk ki, de ez a halakról már nem mondható el. Hárman mentünk, mert Misi a "kissógor" elhozta Marci nevű fiát is, aki egy ideig lelkesen pecázott, de egy idő után már a halak helyett jobban érdekelték az erdőben kopácsoló harkályok és egyéb madarak, mert azokat legalább látta (távcsővel), de a halakat még azzal sem.

Gyönyörű holtág

Csendes halvárás

A pár órás eredménytelen rablózást feladva Misi komám előkapta a keszegező "cájgot", és mély átéléssel keszegezni kezdett egy bedőlt fa mellett jól beetetve. Mondván:- Az etetésre majd jönnek a rablók is a keszegek után!

A csukázó úszója meg közben szépen, észrevétlenül beosont a bedőlt fa ágai közé. a kiszedése persze jókora csobogással járt, amire még a keszegek is világgá mentek egy időre. Mire minden és mindenki megnyugodott, jött a telefon, hogy jó lenne hazafelé venni az irányt, mert kész az ebéd.

A "kissógór" munka közben

A cikk írója "fegyveresen"

Így esett, hogy a pár darabb keszeg mellett még a hozott csalihalakat is vissza adtuk a Tiszának, de legalább jól szórakoztunk. Úgy tűnik nem csak felénk nehezebb egyre inkább a rablóhalazni szerető horgász élete a különböző korlátozások miatt, de a nagy "pontycentrikusság" a telepítésekben sem kedvez a rablóhalaknak. Nem is beszélve a kormoránok hatásáról, aminek többek között a majdnem méretes süllők és csukák is kedvenc ennivalói. Sajnos itt is láttunk belőlük bőven a környező fákon!

Azért láttunk halat is

Azért még ne adjuk fel a reményt, 2010-ben biztosan jobb lesz!